28.9.13

Tinta

Berikan padaku setetes tinta dan sebuah pena
Kan kutuliskan sepucuk surat
Biarlah kau selalu sadari
Tak kucintai seorang pun lebih darimu

Gunung yang kokoh 'kan runtuh
Mentari kehilangan cah'yanya
Dan hutan-hutan jadi merpati
Sebelum kutinggalkan dirimu

Sebelum kumainkan dadu emas
Sebelum aku mainkan piano
Hingga semua kesedihanku pergi
Tak 'kan lagi aku kehilanganmu

by LV~Eisblume
29.09.13
free translation from a Swedish folk song sung by Garmarna titled "Bläck"

Original lyrics:


Ge mig hit lite bläck och en penna Jag vill rekommendera ett brev Du skall alltid få se och besinna Att jag håller ingen kärare än dig
Förr skall hälleberget rämna såsom is Förr skall solen borttappa sitt sken Förr skall skogen bli förvandlad till en duva Innan jag dig min vän överger
Förr så spelade jag på guldtärning Förr så spelade jag på klaver I det samma så övergav mig sorgen Jag skall aldrig borttappa dig mer

Tidak ada komentar:

Posting Komentar